Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dx.doi.org/10.25673/32452
Title: | 048 - Zeitmetaphern |
Author(s): | Lehr, Ursula Thomae, Hans Leinich, Lena |
Issue Date: | 1966 |
Type: | Bachelor thesis |
Language: | German |
Subjects: | BOLSA Psychologische Tests Längsschnittstudie Generationenforschung Methoden Psychological tests Longitudinal study Generational Research Methods |
Abstract: | Der Test "Zeitmetaphern" testet das Zeitgefühlt der Probanden. Die Probanden erhalten 25 Metaphern, die "Zeit" sprachlich-prosaisch wiedergeben. So finden sich etwa Aussagen wie: „Zeit ist für mich wie … „treibende Blattknospen“, „eine sich abwickelnde Spule“ oder „ein Raumschiff im Flug“. Die Probanden sollen angeben, welche der Metaphern für ihn stimmig sind. Die einzelnen Aussagen unterstreichen dabei jeweils unterschiedliche, oft gegensätzliche Aspekte, die mit Zeit assoziiert werden könne, wie beispielsweise Hektik oder Ruhe. Der Test soll festhalten, wie die Probanden Zeit und vergehende Zeit wahrnehmen. The test "Time Metaphors" tests the test persons' sense of time. The test subjects are given 25 metaphors that represent "time" in a linguistically prosaic way. For example, statements such as: "For me, time is like ... "floating leaf buds", "an uncoiling coil" or "a spaceship in flight". The test persons should indicate which of the metaphors are appropriate for them. The individual statements emphasize different, often contradictory aspects that can be associated with time, such as hectic or calm. The test should record how the test subjects perceive time and passing time. |
URI: | https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/32631 http://dx.doi.org/10.25673/32452 |
Open Access: | Open access publication |
License: | In Copyright |
Sponsor/Funder: | Volkswagenstiftung |
Appears in Collections: | Musterbeispiele und Beschreibungen der Psychologischen Tests |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Psych_Test_48.pdf | Dokumentation | 536.18 kB | Adobe PDF | View/Open |