Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dx.doi.org/10.25673/39347
Title: | Randomized controlled trials on prevention, diagnosis and treatment of diabetes in African countries : a systematic review |
Author(s): | Sandholzer-Yilmaz, Angelika Sabine |
Referee(s): | Frese, Thomas Unverzagt, Susanne Kopp, Ina Bleidorn, Jutta |
Granting Institution: | Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg |
Issue Date: | 2021 |
Extent: | 1 Online-Ressource (90 Seiten) |
Type: | Hochschulschrift |
Type: | PhDThesis |
Exam Date: | 2021-09-02 |
Language: | English |
URN: | urn:nbn:de:gbv:3:4-1981185920-413035 |
Abstract: | Meine Doktorarbeit ist ein systematischer Review über randomisierte kontrollierte Studien über Prävention, Diagnose und Behandlung des Diabetes in Afrika. Hierzu wurde eine systematische Suche in vier Datenbanken durchgeführt und letztendlich 50 Studien in 56 Publikationen in den Review eingeschlossen. Die Hauptmerkmale aller in Frage kommenden RCTs wurden extrahiert und narrativ beschrieben, in Form von Tabellen dargestellt und deren Ergebnisse hinsichtlich des HbA1c als Forest Plots visualisiert. Das Risiko einer Verzerrung der Ergebnisse wurde bewertet. My Dissertation is a systematic review randomized controlled trials (RTC) on prevention, diagnosis and treament of Diabetes in Africa. Therefore a systematic search was performed in four databases and finally 50 RCTs in 56 publications were included this systematic review. Main characteristics of all eligible RCTs were extracted and narratively described, presented in form of tables and their main results on HbA1c were visualized as forest plots. The risk of bias was assessed. |
URI: | https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/41303 http://dx.doi.org/10.25673/39347 |
Open Access: | Open access publication |
License: | In Copyright |
Appears in Collections: | Interne-Einreichungen |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sandholzer_Angelika_Dissertation_final_09.11.21-4.pdf | 1.67 MB | Adobe PDF | View/Open |