Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen:
http://dx.doi.org/10.25673/115082| Titel: | An individual differences perspective on pragmatic abilities in the preschool years |
| Autor(en): | Bohn, Manuel Tessler, Michael Henry Kordt, Clara Hausmann, Tom Frank, Michael C. |
| Erscheinungsdatum: | 2023 |
| Art: | Artikel |
| Sprache: | Englisch |
| Zusammenfassung: | Pragmaticabilitiesarefundamentaltosuccessfullanguageuseandlearning.Individualdifferencesstudiescontributetounderstandingthepsychologicalprocessesinvolvedinpragmaticreasoning.Smallsamplesizes,insufficientmeasurementtools,andalackof theoretical precision have hindered progress, however. Three studies addressedthese challenges in three- to 5-year-old German-speaking children (N=228, 121female).Studies1and2assessedthepsychometricpropertiesofsixpragmaticstasks.Study3investigatedrelationsamongpragmaticstasksandbetweenpragmaticsandothercognitiveabilities.Thetaskswerefoundtomeasurestablevariationbetweenindividuals.Viaacomputationalcognitivemodel,individualdifferencesweretracedbacktoalatentpragmaticsconstruct.Thispresentsthebasisforunderstandingtherelationsbetweenpragmaticsandothercognitiveabilities. |
| URI: | https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/117038 http://dx.doi.org/10.25673/115082 |
| Open-Access: | Open-Access-Publikation |
| Nutzungslizenz: | (CC BY-NC 4.0) Creative Commons Namensnennung - Nicht kommerziell 4.0 International |
| Journal Titel: | Developmental science |
| Verlag: | Wiley-Blackwell |
| Verlagsort: | Oxford [u.a.] |
| Band: | 26 |
| Heft: | 6 |
| Originalveröffentlichung: | 10.1111/desc.13401 |
| Seitenanfang: | 1 |
| Seitenende: | 14 |
| Enthalten in den Sammlungen: | Open Access Publikationen der MLU |
Dateien zu dieser Ressource:
| Datei | Beschreibung | Größe | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Developmental Science - 2023 - Bohn - An individual differences perspective on pragmatic abilities in the preschool years.pdf | 960.48 kB | Adobe PDF | ![]() Öffnen/Anzeigen |
Open-Access-Publikation
