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Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.25673/1686
Title: Essays on consumers’ perceptions and valuations of health-enhancing attributes in food products
Author(s): Dolgopolova, Irina
Advisor(s): Glauben, Thomas, Prof. Dr.
Teuber, Ramona, Dr.
Yu, Xiaohua, Prof. Dr.
Granting Institution: Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Issue Date: 2016
Extent: 1 Online-Ressource (127 Blatt = 1,94 MB)
Type: Hochschulschrift
Exam Date: 25.01.2016
Language: English
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt
URN: urn:nbn:de:gbv:3:4-16733
Abstract: Die Komplexität und Kontroversen über Verbraucherwahrnehmung und Bewertung gesundheitsfördernder Eigenschaften von Lebensmitteln motivierten diese Dissertation. Die Kontroversen umfassen die nicht eindeutige Verbindung zwischen Einkommensniveau und der Nachfrage nach funktionellen Lebensmitteln, umstrittenen Nutzen gesundheitsfördernder Eigenschaften für den Konsumenten und eine steigende Komplexität in Verbraucherentscheidungen. Ziel dieser Dissertation ist es, neue empirische Evidenz in Bezug auf Verbraucherwahrnehmung und Bewertung gesundheitsfördernden Eigenschaften von Lebensmitteln zu liefern, die Methodik zur Untersuchung von Verbraucherentscheidungen weiter zu entwickeln und die bestehenden Kenntnisse zusammenzufassen. Die Dissertation trägt zur bestehenden Literatur in den folgenden Punkte bei: (I) systematischer Review der Literatur mittels Metaanalyse; (II) Weiterentwicklung der Methodik für die Analyse empirischer Daten; (III) spezifische empirische Belege für eine bisher wenig untersuchte Region (Russland); und (IV) eine vergleichende Analyse qualitativer Daten in einem interkulturellen Kontext.
The complexity and controversy of research outcomes in the field of consumer perceptions and valuations of health-enhancing attributes in food products motivated this dissertation. This controversy arises from unclear connection between income levels and the demand for functional foods, disputed values of health-enhancing attributes for consumers, and increasing complexity in consumers’ decision-making. Thus, the research presented in this dissertation aimed at developing evidence on consumers’ perceptions and valuations of health-enhancing attributes in food products, advancing the methodological approach for studying consumer food choices, and summarizing existing knowledge on the topic. The originality of this dissertation arises from: (i) systematic review of the literature employing meta-analysis; (ii) modified methodological approach to the analysis of the empirical data; (iii)specific empirical evidence from an understudied region (Russia); and (iv) comparative analysis of qualitative data in a cross-cultural context.
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/8457
http://dx.doi.org/10.25673/1686
Open access: Open access publication
Appears in Collections:Landwirtschaft und verwandte Bereiche

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