Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dx.doi.org/10.25673/73753
Titel: Touching Language! : Postcolonial Knowledge Production, Language Practice and Arabic Studies in Germany
Autor(en): Junge, ChristianIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Erscheinungsdatum: 2019
Art: Artikel
Sprache: Englisch
URN: urn:nbn:de:gbv:3:5-1981185920-757056
Schlagwörter: academic language, postcolonial studies, Area Studies, knowledge production, Arabic Studies, Arabic as foreign language, Ethics, language pedagogy
Zusammenfassung: This paper argues for using academic Arabic more actively in Arabic Studies in Germany. Based on an ongoing discussion at the Centre for Near and Middle Eastern Studies at the Philipps-Universität Marburg about the pros and cons of dealing more closely with academic knowledge production from the MENA region, this paper sheds light on the potentials of academic Arabic for non-native students and scholars. In the framework of postcolonial studies, it discusses linguistic, epistemic and ethic benefits of using academic Arabic in teaching and researching more actively and maps recent German initiatives to foster academic Arabic. As a conclusion, it calls for a close affective contact with Arabic: Daring to touch language and getting touched by language!
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/75705
http://dx.doi.org/10.25673/73753
Open-Access: Open-Access-Publikation
Nutzungslizenz: (CC BY 4.0) Creative Commons Namensnennung 4.0 International(CC BY 4.0) Creative Commons Namensnennung 4.0 International
Journal Titel: Middle East - topics & arguments
Verlag: Univ.
Verlagsort: Marburg
Band: 13
Originalveröffentlichung: 10.17192/meta.2019.13.8082
Seitenanfang: 22
Seitenende: 29
Enthalten in den Sammlungen:Zweitveröffentlichungen

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Junge_2019_Touching_Language.pdf192.3 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen