Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.25673/101227
Title: Vergleich der operativen Behandlung von Patienten mit einzelnen und multiplen Hirnmetastasen zwischen 2006 und 2017 an der Universitätsklinik und Poliklinik für Neurochirurgie der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Author(s): Maldonado Méndez, Jhonnel AlejandroLook up in the Integrated Authority File of the German National Library
Referee(s): Scheller, ChristianLook up in the Integrated Authority File of the German National Library
Strauss, ChristianLook up in the Integrated Authority File of the German National Library
Antoniadis, GregorLook up in the Integrated Authority File of the German National Library
Granting Institution: Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Issue Date: 2023
Extent: 1 Online-Ressource (VI, 62 Seiten, Seite VII-VIII)
Type: HochschulschriftLook up in the Integrated Authority File of the German National Library
Type: PhDThesis
Exam Date: 2023-01-23
Language: German
URN: urn:nbn:de:gbv:3:4-1981185920-1031821
Abstract: Ziel: Die Rolle der Neurochirurgie bei multiplen Metastasen ist umstritten. Wir evaluieren die Überlebenszeiten bei Patienten mit Hirnmetastasen. Methoden: 114 Patienten mit Hirnmetastasen zwischen 2006 und 2017 wurden analysiert. Op. Indikationen: Gewebediagnose, neurologisches Defizit, Hydrocephalus und intratumorale Blutung. Überlebenszeiten von Patienten mit EHM (n=70) und MHM (n=44), Verbesserung des Defizits, Morbidität und Mortalität wurden evaluiert. Ergebnisse: Es gab keinen signifikanten Unterschied zwischen den Überlebenszeiten. Wir sahen eine Verbesserung des neurologischen Defizits bei SHM von 97 % und MHM von 87 %. Die Sterblichkeitsrate betrug 1,7 % und Morbidität 11 %. Schlussfolgerung: Neurochirurgie verbessert die Überlebenszeit und Lebensqualität, kann bei MHM in Betracht gezogen werden.
Objective: The role of neurosurgery remains controversial in case of multiple metastases. We evaluate the survival times in patients with single and multiple brain metastasis. Methods: 114 Patients suffering from BM treated between 2006-2017 were analyzed. Indications for surgery were tissue diagnosis, neurological deficit, CSF obstruction, and intratumoral hemorrhage. Survival times of patients with SBM (n=70) and MBM (n=44), improvement of neurological deficit, morbidity and mortality were evaluated. Results: There was no significant difference between median survival times. We observed an Improvement of neurological deficit in SBM of 97% in MBM 87%. Mortality rate was 1,7 % and morbidity 11 % Conclusion: Neurosurgery can increase survival times, improve quality of life and can be considered in MBM.
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/103182
http://dx.doi.org/10.25673/101227
Open Access: Open access publication
License: In CopyrightIn Copyright
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