Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.25673/101729
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dc.contributor.refereePliquett, Rainer U.-
dc.contributor.refereeBojunga, Jörg-
dc.contributor.refereePistrosch, Frank-
dc.contributor.authorGolle, Linda-
dc.date.accessioned2023-04-04T08:44:08Z-
dc.date.available2023-04-04T08:44:08Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/103676-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.25673/101729-
dc.description.abstractDer Einsatz inkretinmimetischer Therapie bei Typ 2 Diabetes mellitus kann zu einem reduzierten Insulinbedarf mit weniger Hypoglykämien und Reduktion der kardialen Mortailtät führen. Ziel des Studienvorhabens ist es, die Auswirkung Basalinsulin-Inkretinmimetischer Therapie im Vergleich zu insulingeführter bzw. im Vergleich zu oral antidiabetischer Therapie auf das Auftreten von Hypoglykämien, das Überleben, Rehospitalisierungsraten, den HbA1c sowie den Body Mass Index bei operativ oder interventionell myokardrevaskularisierten Patienten mit kardiovaskulärem Höchstrisiko, retro- und prospektiv in einem „real-world“ Patientenkollektiv zu untersuchen. Die Daten der vorliegenden Studie weisen auf einen überraschend niedrigen Gebrauch von inkretinmimetischer Therapie hin, welcher durch die Studienlage nicht erklärbar ist. Ferner bestätigte sich im Nachbeobachtungszeitraum eine erhöhte Inzidenz von symptomatischen Hypoglykämien bei insulingeführten versus OAD-geführten Typ-2-Diabetikern.ger
dc.description.abstractThe use of incretin mimetic therapy in type 2 diabetes mellitus can lead to reduced insulin requirement with less hypoglycaemia and a reduction in cardiac mortality. The aim of the study project is to determine the effect of basal insulin-incretin mimetic therapy compared to insulin-controlled or compared to oral antidiabetic therapy on the occurrence of hypoglycaemia, survival, rehospitalization rates, HbA1c and body mass index in surgically or interventionally myocardial revascularized patients with highest cardiovascular risk to examine retrospectively and prospectively in a "real-world" patient group. The data of the present study indicate a surprisingly low use of incretin mimetic therapy, which cannot be explained by the study situation. Furthermore, an increased incidence of symptomatic hypoglycaemia in insulin-controlled versus OAD-controlled type 2 diabetics was confirmed in the follow-up period.eng
dc.format.extent1 Online-Ressource (III, 51 Seiten, Seite IV-VI)-
dc.language.isoger-
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/-
dc.subject.ddc610-
dc.titleEffekt von Basalinsulin-Inkretinmimetischer Therapie bei Typ-2-Diabetikern nach Myokardrevaskularisation auf die Hypoglykämierateger
dcterms.dateAccepted2023-03-27-
dcterms.typeHochschulschrift-
dc.typePhDThesis-
dc.identifier.urnurn:nbn:de:gbv:3:4-1981185920-1036764-
local.versionTypepublishedVersion-
local.publisher.universityOrInstitutionMartin-Luther-Universität Halle-Wittenberg-
local.subject.keywordsThe use of incretin mimetic therapy in type 2 diabetes mellitus can lead to reduced insulin requirement with less hypoglycaemia and a reduction in cardiac mortality. The aim of the study project is to determine the effect of basal insulin-incretin mimetic therapy compared to insulin-controlled or compared to oral antidiabetic therapy on the occurrence of hypoglycaemia, survival, rehospitalization rates, HbA1c and body mass index in surgically or interventionally myocardial revascularized patients with highest cardiovascular risk to examine retrospectively and prospectively in a "real-world" patient group. The data of the present study indicate a surprisingly low use of incretin mimetic therapy, which cannot be explained by the study situation. Furthermore, an increased incidence of symptomatic hypoglycaemia in insulin-controlled versus OAD-controlled type 2 diabetics was confirmed in the follow-up period.-
local.subject.keywordsInkretinmimetika, GLP-1RA, Diabetes mellitus, Herzinfarkt, Revaskularisation, Insulin, Hypoglykämie, Mortalität, HbA1c, BMI-
local.subject.keywordsincretin mimetics, GLP-1RA, diabetes mellitus, myocardial infarction, revascularization, insulin, hypoglycemia, mortality, HbA1c, BMI-
local.openaccesstrue-
dc.identifier.ppn1841127817-
local.publication.countryXA-DE-
cbs.sru.importDate2023-04-04T08:42:51Z-
local.accessrights.dnbfree-
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