Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dx.doi.org/10.25673/34405
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.referee | Kleeff, Jörg H. | - |
dc.contributor.referee | Michl, Patrick | - |
dc.contributor.referee | Mihaljevic, André Leopold | - |
dc.contributor.author | Gomes dos Santos Ferreira Rebelo, Artur Luis | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-17T05:50:42Z | - |
dc.date.available | 2020-09-17T05:50:42Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/34601 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.25673/34405 | - |
dc.description.abstract | Hintergrund: Arterielle Resektionen bei Bauchspeicheldrüsenkrebsoperationen wurden mit hohen Morbiditäts- und Mortalitätsraten in Verbindung gebracht. Methoden: Vom 01.2011 bis 01.2020 wurde eine systematische Literaturrecherche zur Pankreaschirurgie mit arteriellen Resektionen durchgeführt. Ergebnisse: Insgesamt wurden 7077 Patienten identifiziert, darunter 807 mit arterieller Resektion. Morbidität und Mortalität bei diesen 807 Patienten betrugen 66,8% bzw. 5,4%. 7 Kohortenstudien wurden in die Metaanalyse einbezogen. Die Gesamtmorbidität (48% gegenüber 39%, p = 0,1) und die Mortalität (3,2% gegenüber 1,5%, p = 0,27) unterschieden sich zwischen Pankreasoperationen mit und ohne arterielle Resektion nicht signifikant. Die R0-Raten waren in der AR-Gruppe sowohl bei Patienten ohne (69% vs. 89%, p <0,001) als auch mit neoadjuvanter Behandlung (50% vs. 86%, p <0,001) niedriger. Schlussfolgerungen: Arterielle Resektionen erhöhen die Komplexität von Pankreasresektionsverfahren, wie die relevanten Morbiditäts- und Mortalitätsraten belegen. | ger |
dc.description.abstract | Background: Arterial resections in pancreatic cancer surgery have been associated with high morbidity and mortality rates. Methods: A systematic literature search for pancreatic surgery with arterial resections was carried out from 01.2011 until 01.2020. Results: A total of 7077 patients including 807 with arterial resection were identified. Morbidity and mortality in these 807 patients were 66.8% and 5.4%, respectively. 7 cohort studies were included in the meta-analysis. Overall morbidity (48% vs 39 %, p=0.1) and mortality (3.2% vs 1.5%, p= 0.27) were not significantly different between pancreatic surgery with and without arterial resection. R0 rates were lower in the AR group, both in patients without (69% vs 89%, p<0.001) and with neoadjuvant treatment (50% vs 86%, p<0.001). Conclusions: Arterial resections increase the complexity of pancreatic resectional procedures, as demonstrated by relevant morbidity and mortality rates. | eng |
dc.format.extent | 1 Online-Ressource (75 Seiten) | - |
dc.language.iso | eng | - |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ | - |
dc.subject.ddc | 610 | - |
dc.title | Systematic review and meta-analysis of arterial resection in pancreatic surgery | eng |
dcterms.dateAccepted | 2020-08-28 | - |
dcterms.type | Hochschulschrift | - |
dc.type | PhDThesis | - |
dc.identifier.urn | urn:nbn:de:gbv:3:4-1981185920-346017 | - |
local.versionType | publishedVersion | - |
local.publisher.universityOrInstitution | Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg | - |
local.subject.keywords | Pankreasresektion, Pankreatektomie, arterielle Resektion, Gefäßresektion, Arteria Mesenterica Superior, Truncus Coeliacus, Arteria Hepatica | - |
local.subject.keywords | pancreatic resection, pancreatectomy, arterial resection, vascular resection, superior mesenteric artery, celiac artery and hepatic artery. | - |
local.openaccess | true | - |
dc.identifier.ppn | 1733192719 | - |
local.publication.country | XA-DE | - |
cbs.sru.importDate | 2020-09-17T05:49:32Z | - |
local.accessrights.dnb | free | - |
Appears in Collections: | Interne-Einreichungen |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DA03.09.20.pdf | 2.05 MB | Adobe PDF | View/Open |