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Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.25673/826
Title: Influence strategies in supply chains and networks - a study of Russian agri-food business
Author(s): Belaya, Vera
Advisor(s): Hanf, Jon Henrich, Prof. Dr.
Glauben, Thomas, Prof. Dr.
Theuvsen, Ludwig, Prof. Dr.
Granting Institution: Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Issue Date: 2012
Extent: Online-Ressource (XIX, 225 S. = 4,78 mb)
Type: Hochschulschrift
Exam Date: 17.12.2012
Language: English
Publisher: Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt
URN: urn:nbn:de:gbv:3:4-9178
Subjects: Russland
Agrobusiness
Wertschöpfungskette
Online-Publikation
Hochschulschrift
Abstract: Einflussstrategien gehören zu den Kernelementen des Managements von Wertschöpfungsketten. Trotz dessen gibt es nur wenige wissenschaftliche Arbeiten über die Nutzung dieser Strategien im Hinblick auf Wertschöpfungsketten im russischen Agribusiness. Das wirft die wichtige Frage auf, wie zwischen den verschiedenen Effekten von Einflussstrategien unterschieden und wie mit diesen umgegangen werden kann, um sie effektiv für das Management von Wertschöpfungsketten einsetzen zu können. Gibt es Kriterien, welche bestimmen, unter welchen Umständen die Einflussstrategien eine desaströse oder konstruktive Wirkung haben? Das Ziel der vorliegenden Arbeit ist es deshalb, Einflussstrategien innerhalb von Wertschöpfungsketten und -netzwerken und die Rolle, die sie für das Management derselbigen spielen, am Beispiel des russischen Agribusiness zu untersuchen, und daraus eine Strategie abzuleiten, die es den Managern von Wertschöpfungsketten ermöglichen würde, eine effektive Mischung von Managementmechanismen für das ganze Wertschöpfungskettennetzwerk gezielt zu selektieren.
The use of influence strategies represents one of the major elements of supply chain management (SCM). However, only a few scientific works have studied the use of, and the actual influence strategies themselves, in the context of agri-food supply chain networks in Russia. The question of how to distinguish among and deal with different effects of influence strategies in order to use them as an effective tool for SCM, appears to be an important one. Are there any criteria which determine under which circumstances the influence strategies might have a destructive impact, or be positive and constructive and can be used for good purposes? Therefore, the aim of the thesis is to investigate the influence strategies in supply chains and networks and their role for SCM on the example of Russian agri-food business, in order to work out an overall strategy which would enable supply chain managers to purposefully select an effective mix of managerial mechanisms for the whole supply chain network.
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/7726
http://dx.doi.org/10.25673/826
Open access: Open access publication
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