Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dx.doi.org/10.25673/117654
Titel: Promoting adolescents' heritage cultural identity development : exploring the role of autonomy and relatedness satisfaction in school-based interventions
Autor(en): Hölscher, Sophie I. E.
Schachner, MajaIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Juang, Linda P.In der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Altoé, Gianmarco
Erscheinungsdatum: 2024
Art: Artikel
Sprache: Englisch
Zusammenfassung: Given the significance of heritage cultural identity for optimal adolescent development, it is imperative to investigate factors influencing the efficacy of interventions aimed at promoting heritage cultural identity. Using latent profile cluster analysis and multinomial logistic regressions, this longitudinal study examined how autonomy and relatedness need satisfaction at school (1) related to heritage cultural identity development trajectories, and (2) moderated effects of a school-based intervention. The study included N = 198 adolescents (Mage = 12.86 years, SDage = 0.75, 52% female, 41% immigrant descent, 49% intervention group) in Germany. Teacher-student relationships played an important role in facilitating intervention effects on identity development trajectories, emphasizing the importance of the relational context when implementing school-based interventions to promote heritage cultural identity development.
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/119613
http://dx.doi.org/10.25673/117654
Open-Access: Open-Access-Publikation
Nutzungslizenz: (CC BY 4.0) Creative Commons Namensnennung 4.0 International(CC BY 4.0) Creative Commons Namensnennung 4.0 International
Journal Titel: Journal of youth and adolescence
Verlag: Springer Science + Business Media B.V.
Verlagsort: New York, NY [u.a.]
Band: 53
Heft: 11
Originalveröffentlichung: 10.1007/s10964-024-02017-3
Seitenanfang: 2460
Seitenende: 2479
Enthalten in den Sammlungen:Open Access Publikationen der MLU

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
s10964-024-02017-3.pdf1.05 MBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen