Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dx.doi.org/10.25673/120176
Titel: Exploring teaching quality from within : a praxeological perspective
Autor(en): Breidenstein, GeorgIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Heinzel, FriederikeIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Schreyer, PatrickIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Tyagunova, TanyaIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Erscheinungsdatum: 2025
Art: Artikel
Sprache: Englisch
Zusammenfassung: This contribution proposes a respecified concept of teaching quality, grounding it in a praxeological paradigm of classroom research. We argue that, when addressing teaching quality, the complex interactive relations between teaching and learning as social practices should be taken into account. The notion of teaching quality from within that we discuss develops two arguments: 1) the analysis should necessitate considering the embedded norms and objectives inherent in teaching and learning practices as an empirical basis for making judgments about teaching quality, and 2) the analytical focus must be placed on the orientation of classroom practices towards enabling subject-specific learning, which we argue rests at the heart of teaching quality.
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/122135
http://dx.doi.org/10.25673/120176
Open-Access: Open-Access-Publikation
Nutzungslizenz: (CC BY 4.0) Creative Commons Namensnennung 4.0 International(CC BY 4.0) Creative Commons Namensnennung 4.0 International
Journal Titel: Zeitschrift für Grundschulforschung
Verlag: Springer VS
Verlagsort: Wiesbaden
Band: 18
Originalveröffentlichung: 10.1007/s42278-025-00239-3
Seitenanfang: 469
Seitenende: 482
Enthalten in den Sammlungen:Open Access Publikationen der MLU

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
s42278-025-00239-3.pdf288.48 kBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen