Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dx.doi.org/10.25673/120891
Titel: Gemtuzumab ozogamicin in first-line treatment of CBF-AML : insights from a retrospective multi-center analysis : acute myeloid leukemia
Autor(en): Ronnacker, JulianIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Muller, Philippe J.
Mikesch, Jan-Henrik
Zukunft, Sven
Weinbergerová, Barbora
Šrámek, Jiří
Valka, Jan
Novak, Jan
Zak, Pavel
Szotkowski, Tomas
Koristek, Zdenek
Krekeler, Carolin
Unglaub, Julia MarieIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Sauer, TimIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Ruhnke, Leo
Kraus, Sabrina
Schaffrath, Judith
Müller, Lutz P.
Kaes, Sabrina
Niemann, Dirk
Fransecky, Lars
Hess, Patrick P.
Crysandt, Martina
Jost, Edgar
Millo, Joana
Gaertner, Johannes
Repp, Roland
Jentzsch, Madlen
Hoppe, LeaIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Klein, StefanIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Modemann, Franziska
Michalowski, Nina
Fischbach, Klaudia
Blau, Wolfgang
Ruhs, Marion
Ritter, Markus
Lohmeyer, Julian
Steffen, Björn
Hauser, Sarah
Kaufmann, Martin
Krause, Stefan W.
Knabe, Ricarda
Spiekermann, Karsten
Serve, Hubert
Platzbecker, Uwe
Baldus, Claudia D.
Müller-Tidow, CarstenIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Lenz, Georg
Reinhardt, Hans Christian
Mayer, Jirí
Bornhäuser, MartinIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Röllig, ChristophIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Schliemann, ChristophIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Hanoun, MaherIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Erscheinungsdatum: 2025
Art: Artikel
Sprache: Englisch
Zusammenfassung: The addition of gemtuzumab ozogamicin (GO) to intensive chemotherapy (IC) has become a mainstay in treating patients with core binding factor acute myeloid leukemia (CBF-AML). However, evidence for the efficacy of GO in this particular subgroup is primarily based on meta-analytic data from different trials conducted more than a decade ago. In this registry-based study, we evaluated the impact of adding GO to IC in 265 CBF-AML patients from the SAL, AMLCG, and CELL cooperative study groups. Patients receiving GO had a 2-year overall survival of 90% compared with 80% in those without GO (hazard ratio [HR] 0.45, 95% confidence interval [CI] 0.21-0.95, P = 0.036) and a 2-year event-free survival of 51% versus 36% (HR 0.69, 95% CI 0.48-0.99, P = 0.046). While complete remission rates in GO vs. non-GO patients were comparable (89% vs. 90%, P = 0.81), more GO patients achieved measurable residual disease-negative remission (77% vs. 49%, P < 0.001), resulting in numerically reduced cumulative incidence of relapse (HR 0.67, 95% CI 0.43-1.02, P = 0.06). Despite delayed platelet recovery, high-grade toxicities were not increased in GO-treated patients. These findings support the integration of GO into treatment protocols for IC-eligible patients with CBF-AML.
Anmerkungen: Gesehen am 16.09.2025
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/122847
http://dx.doi.org/10.25673/120891
Open-Access: Open-Access-Publikation
Nutzungslizenz: (CC BY 4.0) Creative Commons Namensnennung 4.0 International(CC BY 4.0) Creative Commons Namensnennung 4.0 International
Journal Titel: Leukemia
Verlag: Springer Nature
Verlagsort: London
Band: 39
Heft: 9
Originalveröffentlichung: 10.1038/s41375-025-02700-9
Seitenanfang: 2174
Seitenende: 2180
Enthalten in den Sammlungen:Open Access Publikationen der MLU

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
s41375-025-02700-9.pdf1.05 MBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen