Please use this identifier to cite or link to this item: http://dx.doi.org/10.25673/35668
Title: Analysing the extreme environmental events in the Nepal Himalayas and environmental attitude of the downstream children
Author(s): Regmi, ShakilLook up in the Integrated Authority File of the German National Library
Referee(s): Lindner, MartinLook up in the Integrated Authority File of the German National Library
Beckedahl, Heinz
Granting Institution: Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Issue Date: 2020
Extent: 1 Online-Ressource (265 Seiten)
Type: HochschulschriftLook up in the Integrated Authority File of the German National Library
Type: PhDThesis
Exam Date: 2020-07-09
Language: English
URN: urn:nbn:de:gbv:3:4-1981185920-358865
Abstract: Diese Studie analysiert (i) Niederschlags- und Flussabflussdaten, und (ii) Datensätze, welche Auskunft über die Umwelteinstellung und Umweltbildung in Nepal liefern, um das raum-zeitliche Muster extremer Umweltereignisse (>90th Perzentil Schwellenwert) und den aktuellen Stand der Umwelteinstellung und Umweltbildung abzuleiten. Die erste Analyse zeigt einen positiven Zusammenhang zwischen der Topografie und der extremen Niederschlagsmenge, während sowohl der Schwellenwert als auch Anzahl der Tage des extremen Niederschlags einen positiven Zusammenhang mit der Höhenlage aufweisen. Interessanterweise stehen Tage mit starkem Flussabfluss in keinem Zusammenhang mit der Geomorphologie. Die zweite Analyse zeigt, dass Kinder, die am meisten gefährdet von extremen Umweltereignisse sind, dazu neigen, die Umwelt zu erhalten, anstatt sie zu nutzen. Grundsätzlich weisen die Kinder umweltfreundliche Einstellungen auf, was einen positiven Zusammenhang mit den Inhalten der Umwelterziehung zeigt.
This study analyses (i) precipitation and river-runoff data from ground stations; and (ii) environmental attitude and environmental education data of Nepal to derive the spatio-temporal pattern of extreme environmental events (>90th percentile threshold), and status of environmental attitude and environmental education. The first analysis shows a positive relationship between the topography and extreme precipitation amount, while threshold and days of extreme precipitation show a relationship with the elevation. Interestingly, extreme river runoff days shows no relationship with the geomorphology. The second analysis shows most vulnerable children from extreme environmental events show an inclination towards environmental preservation than utilisation. In general, the children hold pro-environmental attitudes, which showed a positive relationship with their environmental education content.
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/35886
http://dx.doi.org/10.25673/35668
Open Access: Open access publication
License: In CopyrightIn Copyright
Appears in Collections:Interne-Einreichungen

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Doctorate Dissertation_Shakil Regmi.pdf15.48 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open