Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dx.doi.org/10.25673/38493
Titel: The importance of haptics in sensory marketing
Autor(en): Kühn, Frauke
Gutachter: Sarstedt, Marko
Lichters, Marcel
Körperschaft: Otto-von-Guericke-Universität Magdeburg, Fakultät für Wirtschaftswissenschaft
Erscheinungsdatum: 2021
Umfang: X, 166 Seiten
Typ: HochschulschriftIn der Gemeinsamen Normdatei der DNB nachschlagen
Art: Dissertation
Tag der Verteidigung: 2021
Sprache: Englisch
URN: urn:nbn:de:gbv:ma9:1-1981185920-387395
Schlagwörter: Experimental setting
Haptic condition
Need for touch
Rubicon model of action phases
Systematic literature review
Zusammenfassung: This research presents a systematic literature overview of previous studies in top-tier journals that analyzed need for touch (NFT) in the marketing and psychology fields. The purpose of this paper is twofold. First, the literature research results in 42 articles that highlight the relevance of NFT in consumer behavior. This study emphasizes NFT’s importance in all psychological phases of consumer’s decision making process by applying the Rubicon model of action phases. By identifying the haptic conditions and the experimental settings used in NFT literature, one can categorize each article according to its decision making process. Second, with respect to the systematic overview, this paper establishes further research directions for NFT that are highly relevant for both research and practice.
URI: https://opendata.uni-halle.de//handle/1981185920/38739
http://dx.doi.org/10.25673/38493
Open-Access: Open-Access-Publikation
Nutzungslizenz: (CC BY-SA 4.0) Creative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International(CC BY-SA 4.0) Creative Commons Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International
Enthalten in den Sammlungen:Fakultät für Wirtschaftswissenschaft

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Kühn_Frauke_Dissertation_2021.pdfDissertation3.44 MBAdobe PDFMiniaturbild
Öffnen/Anzeigen